måndag 7 november 2011

Helgens julkort!

Först ut ett snabbgjort kort. Textstämpeln är embossad och jag hittade den i min jullåda. Har ingen aning om när jag gjorde den och längst ner låg spillbiten i rätt röd ton. Perfekt.
Sedan ytterligare en Bildmålarstämpel. Det mörblåa pappret har jag stämplat snöflingorna och embossat med vit färg. Banderollen vet jag faktiskt inte var den kommer ifrån. Den har varit med ett par år nu. Jag har också testat två olika sorters snö. På snöflingorna är det 3D snow effect, inköpt på höstens mässa. När man väl fick ut massan från tuben var det ganska lättjobbat och den skulle bara lufttorka. Snön som Mimo vilar på är från en snöpenna (inköpt hos Scrapgalen) Där man först trycker ut en vätska som ska lufttorka. När den är helt torr ska den värmas för att "puffas" upp. Får nog säga att snöpenna ger bästa resultatet.

Sist ut idag är Mimostämpeln. Här har det kommit med lite "tårtpapper" som har distressats för att få rätt färg. Det gick åt ett par för de var riktigt sköra och ömtåliga.

Förutom julkorten har jag även gjort lite gratulationskort, så det har varit en riktig kortmakarhelg. Men det är ju onekligen den tiden på året nu.


Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar