måndag 12 september 2011

Servettdecoupage - nej tack.

Jag har varit och köpt decoupagelack (det behövdes till min on-line kurs hos Inzpira) och skulle testa det i helgen. Jag har länge tänkt att göra iordning en snygg förvaring till mina värmeljus. En låda letades fram ur gömmorna, fram med lack och servetter. Ca 4 timmars arbete senare var detta "mästerverk" klart. Vill bara berätta att det här är inget som jag kommer att fortsätta med. Det var kladdigt, servetter som konstant gick sönder, det blev servettbit på servettbit för att lappa och försöka skapa nya mönster. Det här var inget för mig. Efter tre dagar hittar jag fortfarande lack både på mig och köksbordet (trots att jag använde skydd kom lite lack utanför). Lådan fyller sin funktion, men jag tror att det varit lika snyggt med en cylindervas att lägga ljusen i.

Så beskåda mitt verk, det är första och sista gången som ni kommer att se ett decoupageprojekt i min blogg!

Ses!

2 kommentarer: